Yamanaka
Klan Yamanaka (山中一族, Yamanaka Ichizoku) – Jest to jeden z klanów wywodzących się z Konohy,a jednocześnie jeden z tych najbardziej tajemniczych. Klan ten znany jest przedewszytkim z umiejętności zdobywania informacji dzięki swoim technikom umysłu, jednak jego członkowie są pokojowo nastawieni (mimo sporego temperamentu). Powszechnie wiadomo,że członkowie klanu lubią kwiaty czego dowodem jest ich własna kwiaciarnia. W każdym pokoleniu,znajduje się jedna osoba, która należy do słynnej formacji Ino-Shika-Cho, której najczęściej oni dowodzą.
Klan jest dobry, mają swoją ambicję ale szanują innych ludzi
Kekkei Genkai:
Kontrola umysłu
Wyjątkową zdolnością klanu jest zdolność przenoszenia swojego umysłu do cudzego ciała i kontolowanie go, dzięki czemu można szpiegować wroga lub zmusić go do wielu rzeczy (jak zabicie sojuszników czy dezercja), osoby z wyższym poziomem potrafią kontrolować przeciwnika bez przymusowego opuszczenia ciała.
Bonusy:Członkowie klanu potrafią porozumiewać się telepatycznie,początkowo tylko między sobą z czasem także z innymi ludźmi.Jednak z im większą ilością ludzi jednocześnie próbują się skomunikować tym więce siły tracą.
Shintenshin no Jutsu
Podstawowa techniki klanu Yamanaka.Polega ona na przenisieniu własnej duszy do cudzego ciała i kontolowaniu go.Tachnika ta ma jednak wiele wad,jesli nie trafimy w przeciwnika,nasza dusza opuszcza ciało i nie wraca do niego przez pewien czas(okolo 4 tury), wtedy jesteśmy zdani na łaskę wroga. Drugą wadą jest fakt, że każde obrażenia, które zada nam przeciwnik gdy jesteśmy w cudzym ciele, przenoszą się również do naszego prawdziwego ciała.
Koszt chakry:7.000 / 1.500 za turę
Shinranshin no jutsu
W tym prztpadku,kontrolujemy nie umysł,a ciało przeciwnika dzięki czemu jesteśmy dużo bezpieczniejsi.Technika pozwala na zmuszenie przeciwnika do wszystkiego podczas gdy on posiada pełną świadomość swych czynów.Jednakże wciąż nie możemy się poruszać.
Koszt Chakry: 12.000 / 2.500 za turę
Shinten Bunshin no Jutsu
Technika pozwala nam na kontrolę dwóch przeciwników jednocześnie i w przeciwieństwie do większości technik klanu nie wymaga celowania w linii prostej.
Koszt Chakry: 25.000 / 2.500
Shine Anshin no Jutsu
To jutsu wymaga pieczęci,a następnie wycelowania w przeciwnika. Dopóki delikwent znajduje się na „celowniku” jego mysli zostają całkowicie usunięte przez co zamienia się w warzywo. Technika ta działa tylko na jednego wroga jednocześnie, jesli w naszym „celowniku” znajduje się ich więcej,technika zadziała na tego najbliżej nas lub najbliżej środka pieczęci.
Koszt Chakry:35.000 / 6.000
Shinmanshin no jutsu
Najsilniejsza forma przejęcia ciała, pozwala nam na kontrolę przeciwnika podczas gdy nasze ciało jest w stu procentach sprawne.
Koszt Chakry: 70.000/15.000
Shinran Enbu no Jutsu
W przciwieństwie do Shinmanshina,ta technika nie jest najsilniejsza ale za to najlepiej rozwinięta,pozwala ona na kontrolę wielu przeciwników jednocześnie.
65.000/12.000 na turę za każdych dwóch przeciwników
Shinten Kugutsu Juin no Jutsu
Technika pułapka. Pozwala ona na przeniesienie umysłu do wcześniej przygotowanej kukły, którą możemy posłać do walki dzięki naszym myślą. Zaledwie dotknięcie kukły przez przeciwnika kończy się uwięzieniem jego umysłu wewnątrz niej i zamianie umysłu użytkownika techniki z wrogiem.
Nieznane
Sousaku Nentou
Technika dzięki której klan Yamanaka jest tak poważany wśród shinobi. Pozwala ona na wtargnięcie do umysłu przeciwnika i przeglądnięciu jego wspomnień, shinobi na wyższym poziomie potrafię pzejżeć wiele lat w ciągu zaledwie kilku minut,ci którzy nie wprawili się jeszcze w użyciu tego jutsu nieraz muszą oglądac wspomnienia od początku do końca. Technika jednak wymaga czasu i skupienia więc nie nadaje się do użycia w walce, jest jednak przydatna gdy przeciwnik zostanie pojmany lub straci przytomność.
Nieznane [/center]