Hōzuki
Klan Hōzuki(鬼灯一族, Hōzuki Ichizoku) - Klan pochodzący z wioski Kiri-gakure, niewielu jego członków istniało już przed wojną, jednakże po wojnie okazało się że kilka rodzin zdołało uciec z wioski i zacząć życie na nowo w zupełnie nowych regionach. Z tego klanu wywodzi się drugi mizukage, jak i jeden ze słynniejszych członków siedmiu mistrzów miecza, który jako jedyny zapanował nad wszystkimi mieczami innych członków.
Kekkei Genkai:
Zamiana w wode
Opis:Wrodzoną umiejętnością jest kompletna hydratacja własnego ciała, co pozwala im dowolnie zamieniać się dowolnie w wode. Począwszy od ręki, poprzec załóżmy torsu czy głowy, na całym ciele skończywszy, umiejętność dość potężna na pierwszy rzut oka, gdyż czyni użytkownika niemalże kompletnie nietykalnym kosztem niewielkiej ilości chakry, jednak ma kilka słabych punktów. Podstawową wadą tej umiejętności jest podatność na żywioł elektryczności, użytkownik poddany działaniu techniki opartej na raitonie, nie ma możliwości zamienić sie ponownie w wode przez określoną ilość tur, zależną od rangi użytej techniki.(
Ważne!! Jeśli użytkownik był np. w trakcie rozpływania pod wpływem ciosu, to zastyga w takiej pozycji. Przykładowo, "pochłoneliśmy" cios na brzuch w tej samej chwili otrzymujac cios elektryczny, więc nasze ciało nie mogąc zregenerować się zastyga na połowe czasu blokady umiejętności.) Użytkownicy tej techniki muszą spożywać duze ilości wody by nie ulec odwodnieniu, jeśli co 5 tur nie napijemy się butelki wody, wtedy stajemy się osłabieni.
Bonusy:Zamiana w wode dowolnej części ciała co zapewnia nam niewrażliwość zupełną na wszelkie fizyczne obrażenia i umożliwia unikanie wielu technik(takie insta kawarimi) Wymagane jest picie przynajmniej butelki wody na 5 tur.
Suika no Jutsu
Opis:Podstawowa technika klanu Hōzuki, polega ona na dowolnej zamianie własnego ciała w wode co czyni je kompletnie nietykalnym. Technika jest natychmiastowa i nie wymaga pieczęci do aktywowania, pochłania takze dość niewielkie koszty chakry jak na jej możliwości. Użytkownik nie może otrzymać żadnych obrażeń fizyczny jeśli tylko jest świadom tego że mogą one nastąpic(podczas snu umiejetność nie może zostać aktywowana, ale w przypadku pułapek w podróży jak najbardziej jest skuteczna) Możliwym jest ufizycznienie ciała użytkownika poprzez potraktowanie go zywiołem raiton, wtedy każde obrażenia otrzymane zostają i muszą się goić tak jkby były zwykłymi ranami(oczywiście nieco wolniej krwawią)
Koszt Chakry:4.500 za zmiane kończyny 8.000 za całe ciało +3,000 na ture za przebywanie w stanie ciekłym
Mizudeppō no Jutsu
Opis:Jest to technika wodna dostępna tylko dla członków klanu Hozuki. Polega ona na wyprostowaniu palca wskazującego i kciuka pozostałe palce zginając, przez co z ręki tworzy nam się coś w rodzju pistoletu co umożliwia nam wystrzleenie z palca wskazującego kropli wody która leci z potworną prędkością, zdolna jest przebić większość pancerzy bez większych problemów. Atutem tej zdolności jest brak wymgnych jakichkolwiek pieczęci dzięki czemu zaraz po ułożeniu ręki jesteśmy w stanie skupić chakre i strzelić. Użyteczna umiejętność, jednak większość członków klanu opierała się na walce bronią białą przez co rzadko kiedy tej umiejętności używali.
Koszt Chakry:12.000 za pocisk
Technika wodnej bańki
Opis:Umiejętność polega n zamienieniu częśći swego ciała w wode którą za pomocą chakry umieszcza się na głowie oponenta znajdującego się blisko nas przy użyciu ręki, następnie woda ta zamienia się w swego rodzaju bańke wypełnioną wodą która służy do podduszania przeciwników. Bańki nie można zdjąć w normalny sposób, jedyną możliwością na pozbycie sie jej wbrew woli użytkownika, jest użycie słabego jutsu raiton co spowoduje utrate kontroli nad bańką przez właściciela. Jutsu może służyc do pozbawienia przytomności(4 tury) lub zabicia przeciwnika(6 tur)
Koszt Chakry:10.500 za aktywacje 4.500/tura utrzymania
Suiton: Gōsuiwan no Jutsu
Opis:Technika używana w połączeniu z Suika no jutsu. Polega na zebraniu płynów z całego ciała i wręcz wepchnięciu ich w ręke, co powoduje znaczny wzrost masy mięśniowej i daje nam nadnaturalną siłe. Umiejętność niesamowicie zwiększa nam siłe, jednak ze względu na potrzebe stałego kontrolowania ilości płynu w ręce, umiejętność należy do bardzo trudnych, jeśli niedoświadczony użytkownik straci skupienie i przesadzi z ilością płynu to ręka mu eksploduje i przez dwie tury nie będzie można jej spowrotem stworzyć.
Koszt Chakry:22.500 za aktywacje(daje 30 pkt siły) 5.000 za utrzymanie
Technika demonicznej ryby
Opis: Technika używna po pełnym "upłynnieniu" przy pomocy Suika no jutsu, wymaga dużej ilości wody w pobliżu z którą użytkownik może się połączyć. Następnie przy pomocy dodatkowej ilości chakry, użytkownik tworzy gigantyczną falę która przypomina demoniczną rybe. Użytkownik w tej formie może walczyć z większymi przeciwnikami, gabarytami dorównując nawet Bijuu. Razem z gabarytami rośnie nasza siła, jednak kosztem refleksu i mobilności. Umiejętność można przerwać dość potężną dawką elektrycznści, bądź wystarczająco silnym uderzeniem by przeciwnik stracił przytomność.
Koszt Chakry:35.000 za aktywacje 10.000 za ture.
Jōki Bōi
Opis: Ostateczna technika klanu Hozu, dostępna tylko dla nielicznych którzy byli w stanie zacząć wytwarzać w swoim ciele olej. Polega na wytworzeniu pierw ogromnej eksplozji która wynosi powietrze w góre gdzie ochładza sie tworząc grad, który następnie jest skupiany w jednym miejscu tworząc dużego, karykaturalnego klona użytkownika, który następnie się zaczyna zmniejszać przybierając 1/2 wysokości użytkownika. Klon ten stworzony jest w większości z wody która otoczona jest warstwą oleju, taki zabieg umożliwia szybkie rozgrzewanie jak i ochładzanie klona. Klon ten potrafi się poruszać ze znaczną prędkością dzięki czemu olej nagrzewa wode która stopniowo zaczyn parować powiększając klona aż następuje eksplozja. Następnie, jeśli użytkownik podtrzymuje padający grad, może wytworzyć kolejnego klona i cykl się powtarza. Każdy kolejny klon jest odrobine droższy od poprzedniego. Klon potrafi także wytworzyć ostrze którym może walczyć nim się wystarczająco nagrzeje. Technika ta przy samej aktywacji niemal wyczerpuje pokłady chakry użytkownika, zostawiając chakry ledwie na kilka klonów.
Nieznane