Medycy są wręcz nieocenionymi ninja. Dobry medyk potrafi szybko i sprawnie uleczyć wielu członków drużyny i przywrócić ich do "stanu używalności". Medycy mają też techniki bardzo przydatne podczas walki, którymi są w stanie nawet zabić przeciwnika.
Gedokuyaku
Opis: Każdy początkujący medyk jest w stanie zrobić trucizny i antidotum na nie. Oczywiscie im silniejsza trucizna tym bardziej skomplikowany proces. Do zrobienia trucizny potrzebujemy rośłin. Listę roślin znjdziemy TUTAJ. Łącząc je możemy wyprodukować różne specyfiki
UWAGA: Zdolność alchemii usprawnia tą umiejętność, w związku z czym przy rozpatrywaniu kariery lekarza, warto zainteresować się specjalizacją alchemii.
Chiyute no Jutsu
Opis: Podstawowe Jutsu każdego medyka, może leczyć mniejsze rany, otarcia, pocięcia itd.
6.000
Shikon no Jutsu
Opis: bardzo przydatna technika. W razie zagrożenia medyk jest w stanie zatrzymać swój puls i oddech, dzięki czemu każdy pomyśli, ze nie żyje. Medyk może być w stanie "udawanej śmierci" przez krótki czas(do 3 tur)
Pasywna
Deri Gaidoku no Jutsu
Opis: Przydatna technika jeśli towarzysz jest zatruty. Technika ta pozwala zmieszać swoją chakre z wodą poprzez zanurzenie w niej rąk, po tej czynności woda otacza ręce użytkownika jako bańki które można zanurzyć w czyimś ciele. Bańki automatycznie pochłaniają wszystkie szkodliwe substancje z ciała. Długość zabiegu zależy od "Śmiertelności" trucizny
Chakra: zależnie od przebiegu zabiegu
Shousen no jutsu
Opis: Technika wykorzystywana do leczenia uszkodzeń wewnętrznych jak np. Złamania, uszkodzenie organów, bądź krwawienia wewnętrzne.'
Chakra:12.000
Jika Jukusei
Opis: Technika dzięki której medyk może uleczyć samego siebie z średnich ran, może on nałożyć ją w dowolnym momęcie.
20.000
Naosute no Jutsu
Opis: Zaawansowana technika lecznicza podobna do Chiyute no Jutsu jednak może uleczyć nawet ciężkie rany, złamania, krwotoki itd.
35.000
Koiyasute no Jutsu
Opis: Potężna technika medyczna pozwalająca użytkownikowi dosyć dokładnie wyleczyć obiekt z uszkodzeń zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych.
55.000
Chakra no Mesu
Opis: Technika bojowa medycznych ninja. Powoduje pokrycie dłoni chakrą uformowaną w swego rodzaju ostrze, które po dotknięciu przeciwnika powoduje uszkodzenie nerwów przeciwnika na danym obszarze ciała. Bardzo skuteczna do obezwładniania, śmiertelna tylko po dotknięciu w newralgiczne miejsca. (Nerwy regenerują się przez 8 tur)
45.000 / 5.000 za utrzymanie
Chikatsu Saisei no jutsu
Opis: Bardzo trudne Ninjutsu wymagające najczęściej więcej niż jednego medyka. Technikę stosuje się tylko w przypadku bardzo dużego zagrożenia życia celu. Polega na utworzeniu pieczęci na podłożu, na której środku umieszcza się cel który jest w stanie krytycznym. Następnie medycy muszą wspólnie za pomocą pieczęci dawkować swoją chakre która ma za zadanie zniwelować obrażenia. Użytkownicy muszą w skupieniu kontrolować przepływ chakry przez około 20 tur(Tyle mniejwięcej trwa rehabilitacja która zależna jest od rodzaju obrażeń)(Istnieje możliwość zamieniania się medyków którzy są zmęczeni na innych, z tym że zmiana musi nastąpić sprawnie i szybko)
35.000 na turę od każdego medyka
Kishō Tensei
Opis: Ostateczne medyczne ninjutsu zdolne oszukać nawet śmierć. Za jego pomocą możemy uleczyć rany śmiertelne jest to bardzo męczące jednak możliwe do wykonania przez bardzo dobrego medyka. Drugą możliwością tej techniki jest wskrzeszenie jakiejś osoby(o ile umarła nie dawniej niż 8 tur wcześniej), jednak do tego jest potrzebne nasze życie(Dlatego nazywamy to techniką"przelania życia")
120.000